Slotzondag 25 juni 2017

Gemeenten-zondag van de hervormde gemeenten van
GERKESKLOOSTER-STROOBOS en OPENDE-KORNHORN

Zondag 25 juni was het dan zover! Een verheugend aantal leden van de Hervormde gemeente Gerkesklooster-Stroobos vertrokken deze morgen richting de Hervormde kerk van Opende-Kornhorn. Daar waren we uitgenodigd om samen het Heilig Avondmaal te vieren.

Na deze viering, met velen, was er een ontmoeting bij de koffie/thee. Rond het middaguur genoten we van een voortreffelijke lunch in gebouw ‘Eben-Haëzer’, wat betekent:  ‘Tot hiertoe heeft de Heer ons geholpen’

Gevoed en gelaafd ging het daarna per auto of fiets richting het Brouwhuis in Gerkesklooster: hervormde kerk sinds 1629!

Na een informatieve uiteenzetting over de geschiedenis van het klooster ‘Jeruzalem’ ( het klooster van Gercke ) en de geschiedenis van de hervormde gemeente, splitsten we ons, na de koffie/thee, op in 3 groepen voor een rondleiding in en rondom kerk en kerkhof.

Dat betekende letterlijk leven in de brouwerij! Voor velen een bijzondere kennismaking met deze historische plek.

Deze zeer geslaagde gemeenten-dag sloten we af met een Vesperviering in onze kerk rond de ‘Zegen van st. Patrick’.

Bij het afscheid hoorden we uit vele monden zeer positieve reacties:

‘Wat een mooie dag’

‘Dit is voor herhaling vatbaar’

‘Bedankt!’

Waar kleine gemeenten in deze tijd groot in kunnen zijn!

‘Tot hiertoe heeft de Heer ons geholpen’

G.P.

BewarenBewaren