Jeugdwerk

De Jeugdraden van de Hervormde gemeente Opende-Kornhorn en de Gereformeerde kerk Opende-Kornhorn werken samen op het gebied van catechisatie, kinderbijbeldag en startweekend. Het doel van de jeugdraad is het jeugd- en jongerenwerk te coördineren, te ondersteunen en waar nodig te ontwikkelen en te activeren. Dit met de bijbel als leidraad, en het streven om de jeugd betrokken te houden bij de kerk.

JKO (Jeugd Kerk Opende)

JKO is in gebouw Pro Deo bij de geref. kerk in Opende-west, op zondagmorgen (voor jeugd rond 12-15 jaar). Dit is vaak op de laatste zondag van de maand (zie ook kalender – lichtblauwe data).

Daarnaast is er regelmatig een meet & eat op de zaterdag en af en toe op een vrijdag. Dit is een samenkomst waar iedereen kan aansluiten, ook vrienden om gezellig een hapje te eten en te kletsen. Vaak is er een kort spel o.i.d. Het duurt maar 1 tot 1,5 uur.
Af en toe staat er een avondvullende activiteit op de planning, bijvoorbeeld de meet & eat met een bingo.

Contactpersoon Bertina van der Wal: 06 235 391 02

Kinderbijbeldag

Op de laatste vrijdag van de voorjaarsvakantie wordt er een kinderbijbeldag georganiseerd voor alle kinderen van Opende. Er is een ochtend- en middagprogramma, waarin een theater, zang sport en knutselen afwisselend naar voren komen. Kinderbijbeldag is al jaren een groot succes waar vaak rond de 100 kinderen op af komen!

Zondagschool / Kinderkerk

Alle kinderen t/m 12 jaar zijn van harte welkom om met ons te komen zingen, te luisteren naar het verhaal van die zondag, een knutselwerkje of puzzel te maken en/of een spelletje te doen!!

Elke laatste zondag van de maand gaan de kinderen eerst mee naar de kerk. Nadat er een aantal liederen zijn gezongen in de kerk en de kaars is aangestoken, gaan de kinderen met de kaars en de bijbel samen met de leiding naar de Kinderkerk / Zondagschool.

BewarenBewaren